Thursday, October 8, 2020

Normah Saleh Buat Duit Dengan Rumah Sewa




 Dari kelas ini saya dapat belajar bagaimana untuk fokus menyediakan bahan dalam masa 10 hari, mencipta kaver buku berbentuk flat cover dan 3D, melakukan suntingan kendiri dan akhirnya memasarkan e-book. Semua ini berlaku dalam masa 30 hari. Saya sendiri tidak sangka saya mampu melakukannya.

    Tugas yang paling mencabar ialah menyediakan 50 entri dalam masa 10 hari. Bayangkan, kita perlu memerah otak mencari idea untuk menyiapkan 5 entri setiap hari. 

    Amat berbaloi kerana segala ilmu asas yang diperlukan untuk menghasilkan e-book dapat diperolehi dalam masa yang singkat.  Tambahan pula, kita dapat terus menghasilkan e-book sendiri. Hands-on learning technique yang berkesan.

Kepada peserta baru yang mahu mendaftar, jangan fikir terlalu panjang. Daftar sahaja dan go with the flow. Apabila kita ikut jadual yang diberikan, inshaAllah kita akan dapat menghabiskan kelas ini bersama e-book dalam masa 30 hari sahaja.

    Urusan harian seperti kerja hakiki, anak-anak dan keluarga, serta lain-lain cabaran terutamanya jika mempunyai anak kecil. Saya terpaksa mencari masa di waktu malam ketika anak sudah tidur untuk membuat tugasan. 

    Disiplinkan diri untuk menyiapkan manuskrip dalam tempoh masa yang ditetapkan, dalam 30 hari sebagaimana ketika belajar di kelas. Tanpa disiplin dan kesungguhan yang tinggi, niat untuk menulis mungkin akan terbengkalai.

    Panduan langkah demi langkah yang diberikan di dalam tempoh masa yang ketat menyebabkan secara otomatik kita berusaha ke arah menyiapkannya. Terima kasih Pn Masayu dan rakan-rakan kerana atas ajaran anda, saya berjaya menghasilkan e-book pertama. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment