Wednesday, September 16, 2020

Inspirasi Pelajar Sukses, Mohamad Syafiq Salih



Impian untuk menulis ebook sebagai karya saya yang pertama menjadi kenyataan.

Alhamdulillah, terima kasih atas nikmat ilmu ini. Pada awalnya, saya menganggap penghasilan

ebook ini sangat susah. Gaya penulisan saya yang masih diperingkat sederhana.

Alhamdulillah, selepas melihat status Puan Masayu melalui aplikasi facebook. Jari saya

menekan laju link yang disediakan untuk mengikuti kelas ‘Tulis dan Terbit Ebook Pertama’ yang

dikendalikan oleh Puan Masayu dan beberapa orang lagi. Hasrat saya untuk berkongsi

pengalaman dan idea kepada pembaca diluar sana dipermudahkan.

Mengikuti kelas secara atas talian, amatlah memberi cabaran yang sangat besar buat saya.

Selama 30 hari kelas, saya boleh katakan kelas ini sangat cemerlang. Kenapa saya kata

cemerlang, Puan Masayu selaku guru penulisan yang mengajar saya. Setiap hari memberi

peringatan dalam group whatsapps, lebih menarik lagi beliau akan menghantar peringatan

secara personal agar saya tidak tercicir dan ketinggalan mengikut masa yang ditetapkan.

Proses menyunting karya juga didedahkan oleh tenaga pengajar untuk menghasilkan karya yang

berkualiti. Banyak perkataan yang saya baru pelajari tentang ejaan yang betul, tatabahasa dan

penggunaan tanda baca. Proses penghasilan kulit ebook begitu mudah. Saya tidak sangka ia

semudah ABC sahaja.

Modus operandi kelas secara atas talian ini menggunakan kaedah yang sangat komprehensif.

Ebook panduan disediakan dengan cemerlang. Langkah demi langkah ditunjukkan satu per satu

membuatkan saya lebih mudah untuk memahami bahan pembelajaran.

Nasihat saya kepada bakal peserta tulis dan terbit ebook yang pertama akan datang supaya

memahami sepenuhnya tajuk yang ingin ditulis agar proses penulisan berjalan dengan lancar.

Yang pasti apabila mengikuti kelas sebegini, anda akan berpuas hati. Diakhir kelas nanti, impian

anda untuk menulis ebook akan tercapai sekiranya 100 peratus komitmen diberikan.

Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada guru-guru yang sangat baik mendidik kami.

Pengalaman pembelajaran sebegini amatlah berharga bagi saya. Yuran sangat berbaloi dengan

apa dipelajari. Bimbingan 30 hari yang sangat cemerlang. Terbaik.


Mohamad Syafiq Salih

No comments:

Post a Comment