Wednesday, October 17, 2018

Kunci Asas Didik Anak - Mardhiah Samsuri

Setinggi kesyukuran dengan rasa kehambaan padaNYA. Tiada daya dan kuasa melainkan dariNYA.

Mendakap redhaNYA sepanjang hayat membawa saya kepada episod baru penuh makna dalam hidup yang sementara ini. Menulis adalah terapi yang cukup baik untuk diri saya. Menghasilkan sebuah karya yang dapat dibaca oleh kawan, adik – adik dan saudara adalah impian sekian lama. Begitulah pula menghasilkan karya yang mudah diakses oleh sesiapa yang memerlukan menjadi satu yang cukup signifikan buat saya.


Saya rafakkan rasa syukur padaNYA, anak -anak mengajar saya banyak perkara. Dan mereka membuka ufuk luas untuk saya teroka dunia perkembangan manusia, baik dari sisi perkembangan otak, tingkahlaku dan kemampuan untuk matang. Melihat anak -anak sentiasa
member diri harapan. Harapan bahawa akan sentiasa ada sinar.

Pada anak yang lewat bercakap. Pada anak yang berjuang untuk membaca. Pada anak yang terkesan dengan pelbagai kesedihan dan asakan orang dewasa. Mereka sentiasa memberi harapan pada saya. Anak-anak ini mahu sentiasa menuju kepada kebaikan. Jatuh bangun mereka sentiasa menjadi inspirasi buat saya. Setiap lelah terasa kepuasan. Nikmat dalam segala cabaran. Tak dilupa buat Puan Masayu Ahmad. Kesediaan sebagai guru dan pembimbing. Pencetus rasa agar tidak putus asa sebelum sampai ke garisan penamat. Sebelum kelas lagi Puan Masayu begitu rajin dan bersungguh melayan segala persoalan yang saya lontarkan. 

                                                  


Ungakapan terima kasih tidak memadai untuk saya ucapkan buat Puan Masayu. Saya amat bersyukur atas lorongan dariNYA dan terpilih belajar bersama dalam kelas Disember 2017. Bukan sekadar pengalaman yang cukup bermakna, malah penerokaan penuh harapan.

Hanya ALLAH yang dapat membalas jasa dan kebaikan Puan Masayu. Moga ALLAH sentiasa limpahi barakah dan rahmatNya buat puan sekeluarga.

Saya juga amat menghargai kebersamaan rakan -rakan kelas Disember 2017. Pendapat ikhlas dan sokongan agar sama -sama dapat sampai kepada matlamat saya rasai. Moga ebook kawan-kawan juga akan menempa kejayaan yang kalian harapkan. Begitu banyak perkara baru saya belajar dari kalian. ALLAH jua yang member sebaik ganjaran.

Moga ada secebis manfaat yang dapat saya sebarkan melalui ebook pertama ini.

Selamat membaca!



No comments:

Post a Comment