Sunday, March 31, 2019

Servis Menulis - Fizz Zainun




Kelas Ebook

Mulanya memang tidak yakin untuk mengikuti kelas ebook online yang dikendalikan  Masayu sebabnya pengetahuan dan penguasaan teknologi IT saya tidaklah begitu mahir. Saya bimbang  tidak boleh ikut arahan yang diberikan, sekali gus akan menyukarkan guru. Namun, Masayu berjaya meyakinkan saya kelas diperkenalkan mudah diikuti walaupun secara online.

Sebagai old school sudah tentu saya lebih suka cara pembelajaran bersemuka dan guru ada di depan mata supaya mudah untuk bertanya dan membantu. Kebimbangan saya hal ini terjawab apabila saya dapati,  kelas ebuku online yang diikuti ternyata sentiasa memberi ruang untuk saya bertanya dan mengajukan soalan.

Silibus dan  nota rujukan yang diberikan banyak membantu untuk saya memahami pembelajaran. Cuma, dicadangkan selepas ini, nota rujukan diberikan dalam bentuk PDF supaya mudah untuk dikumpul dan disimpan.  Jika disampaikan dalam bentuk mesej wasap mungkin ada yang terpadam. Apatah lagi ia disampaikan dari semasa ke semasa yang kadangkala terlepas pandang.

Kesungguhan Masayu mengajar dan sentiasa mendorong pelajar supaya ebuku disiapkan,  sebenarnya banyak membantu menyuntik semangat untuk menghabiskan tugasan dan memastikan hasilnya dapat dilihat. Malah, kadang-kadang termalu pada diri sendiri sebab gagal ikut deadline.








No comments:

Post a Comment